- جدید
- ناموجود
-
تمبر
-
تمبرهای پهلوی دوم
-
تکمیل آلبوم سال...
- تمبرهای سال 1318
- تمبرهای سال 1321
- تمبرهای سال 1322
- تمبرهای سال 1326
- تمبرهای سال 1327
- تمبرهای سال 1328
- تمبرهای سال 1329
- تمبرهای سال 1331
- تمبرهای سال 1332
- تمبرهای سال 1333
- تمبرهای سال 1334
- تمبرهای سال 1335
- تمبرهای سال 1336
- تمبرهای سال 1337
- تمبرهای سال 1338
- تمبرهای سال 1339
- تمبرهای سال 1340
- تمبرهای سال 1341
- تمبرهای سال 1342
- تمبرهای سال 1343
- تمبرهای سال 1344
- تمبرهای سال 1345
- تمبرهای سال 1346
- تمبرهای سال 1347
- تمبرهای سال 1348
- تمبرهای سال 1349
- تمبرهای سال 1350
- تمبرهای سال 1351
- تمبرهای سال 1352
- تمبرهای سال 1353
- تمبرهای سال 1354
- تمبرهای سال 1355
- تمبرهای سال 1356
- تمبرهای سال 1357
- سال کامل - تکی و بلوکی
- تمبرهای جاری پستی
-
تکمیل آلبوم سال...
-
تمبرهای جمهوری
-
تکمیل آلبوم سال...
- تمبرهای سال 1358
- تمبرهای سال 1359
- تمبرهای سال 1360
- تمبرهای سال 1361
- تمبرهای سال 1362
- تمبرهای سال 1363
- تمبرهای سال 1364
- تمبرهای سال 1365
- تمبرهای سال 1366
- تمبرهای سال 1367
- تمبرهای سال 1368
- تمبرهای سال 1369
- تمبرهای سال 1370
- تمبرهای سال 1371
- تمبرهای سال 1372
- تمبرهای سال 1373
- تمبرهای سال 1374
- تمبرهای سال 1375
- تمبرهای سال 1376
- تمبرهای سال 1377
- تمبرهای سال 1378
- تمبرهای سال 1379
- تمبرهای سال 1380
- تمبرهای سال 1381
- تمبرهای سال 1382
- تمبرهای سال 1383
- تمبرهای سال 1384
- تمبرهای سال 1385
- تمبرهای سال 1386
- تمبرهای سال 1387
- تمبرهای سال 1388
- تمبرهای سال 1389
- تمبرهای سال 1390
- تمبرهای سال 1391
- تمبرهای سال 1392
- تمبرهای سال 1393
- تمبرهای سال 1394
- تمبرهای سال 1395
- تمبرهای سال 1396
- تمبرهای سال 1397
- تمبرهای سال 1398
- تمبرهای سال 1399
- تمبرهای سال 1400
- سال کامل - تکی و بلوکی
- تمبرهای جاری پستی
- تمبرهای اختصاصی و تبلیغاتی
-
تکمیل آلبوم سال...
-
تمبرهای خارجی
-
براساس موضوع
- تمبرهای هم موضوع و مرتبط با ایران
- تمبر تابلو ، نقاشی
- تمبرهای مناظر و چشم اندازها
- تمبر لباسهای محلی
- تمبرهای مشترک و مرتبط
- تمبر نقاشی کودکان
- تمبر حیوانات - ماهیها
- تمبر حیوانات - اسبها
- تمبر حیوانات - پروانه ها
- تمبر حیوانات - سگها
- تمبر حیوانات - گربه سانان
- تمبر حیوانات - پرندگان
- تمبر حیوانات - WWF
- تمبر حیوانات - حشرات
- تمبر حیوانات - سایر
- تمبرهای ورزشی - المپیک
- تمبرهای ورزشی - فوتبال
- تمبرهای ورزشی - سایر
- تمبر - موضوعات مختلف
- تمبر شخصیتها - مشاهیر
- تمبر شخصیتها
- کریستمس، سال جدید و عید و تبریک
- تمبر فضا
- تمبرهای معماری و مهندسی
- تمبر وسایل نقلیه
- تمبرهای کارتونی
- تمبر گلها ، گیاهان و میوه ها
- آثار هنری تجسمی و صنایع دستی
- تمبر سازمانهای جهانی
- تمبر روی تمبر
- تمبر سری پستی
- تمبر با اشکال هندسی ، معطر ، برجسته و خاص
- تمبر نقشه و پرچم
- تمبر موسیقی
- تمبرهای پزشکی و سلامت
- تمبرهای مذهبی
- روز تمبر ، نمایشگاه تمبر
- تمبرهای پیشاهنگی
- تمبرهای صلیب سرخ
-
بر اساس کشور
-
تمبرهای قاره آسیا
- تمبرهای آذربایجان
- تمبرهای اردن
- تمبرهای ارمنستان
- تمبرهای ازبکستان
- تمبرهای افغانستان
- تمبرهای امارات متحده عربی
- تمبرهای اندونزی
- تمبرهای برمه ( میانمار )
- تمبرهای برونئی
- تمبرهای بوتان
- تمبرهای بنگلادش
- تمبرهای پاکستان
- تمبرهای تاجیکستان
- تمبرهای تایلند
- تمبرهای تایوان
- تمبرهای ترکمنستان
- تمبرهای ترکیه
- تمبرهای چین
- تمبرهای ژاپن
- تمبرهای سوریه
- تمبرهای سنگاپور
- تمبرهای سریلانکا
- تمبرهای شارجه
- تمبرهای عربستان سعودی
- تمبرهای عراق
- تمبرهای عجمان
- تمبرهای عمان
- تمبرهای فلسطین
- تمبرهای فیلیپین
- تمبرهای قرقیزستان
- تمبرهای قزاقستان
- تمبرهای قطر
- تمبرهای کامبوج
- تمبرهای کره جنوبی
- تمبرهای کره شمالی
- تمبرهای کویت
- تمبرهای گرجستان
- تمبرهای لائوس
- تمبرهای لبنان
- تمبرهای ماکائو
- تمبرهای مالدیو
- تمبرهای مالزی
- تمبرهای مغولستان
- تمبرهای منامه
- تمبرهای هنگ کنگ
- تمبرهای هندوستان
- تمبرهای نپال
- تمبرهای ویتنام
- تمبرهای ویتنام جنوبی
- تمبرهای یمن
-
تمیرهای قاره اروپا
- آلبانی
- آلمان ، جمهوری فدرال
- آلمان ، جمهوری دموکراتیک
- آلمان ، برلین
- آلمان - رایش ، مرکزی و سایر
- آندورا
- آلاند
- آلدرنی
- اتریش
- استونی
- اسپانیا
- اسلواکی
- اسلوونی
- انگلیس
- اوکراین
- ایتالیا
- ایرلند
- ایسلند
- بلاروس
- بلغارستان
- بلژیک
- بوسنی هرزگوین
- بوهمیا و موراویا
- پرتغال
- جبل الطارق
- جرسی
- جزایر فارو
- جزیره من
- جمهوری چک
- چک اسلواکی
- دانمارک
- روسیه
- رومانی
- سان مارینو
- سوئد
- سوئیس
- شوروی
- فرانسه
- فرمانروایی مالت
- فنلاند
- قبرس ترک
- قبرس
- صربستان
- کرواسی
- گرین لند
- گورنزی
- لتونی
- لوگزامبورگ
- لیختنشتاین
- لیتوانی
- لهستان
- مالت
- مجارستان
- مقدونیه
- موناکو
- مولداوی
- نروژ
- یوگوسلاوی
- یونان
- واتیکان
- هلند
-
تمبرهای قاره آمریکا
- آروبا
- آرژانتین
- آمریکا
- آنتیگوا و باربودا
- آنتیلز
- آنگوئیلا
- اروگوئه
- اکوادور
- السالوادور
- باهاماس
- باربادوس
- باربودا
- برزیل
- برمودا
- بولیوی
- بلیز
- پاراگوئه
- پاناما
- پرو
- ترینیداد و توباگو
- جامائیکا
- جزایر ترکها و کایکو
- جزایر فالکلند
- جزایر کایمن
- جزایر ویرجین
- جمهوری دومنیکن
- دومنیکا
- سازمان ملل - نیویورک ، ژنو ، وین
- سنت پیر و میکوئلن
- سنت کیتس
- سنت لوسیا
- سنت لوئیس
- سنت وینسنت
- سورینام
- شیلی
- دومنیکا
- کاستاریکا
- کانادا
- کوبا
- کلمبیا
- گرانادا
- گرندین گرانادا
- گواتمالا
- گویانا
- مارتینیک
- مکزیک
- مونت سررت
- نیکاراگوئه
- نویس
- هائیتی
- هندوراس
- هندوراس بریتانیائی
- ونزوئلا
-
تمبرهای قاره آفریقا
- تمبرهای آفریقای شرقی
- تمبرهای آفریقای جنوبی
- تمبرهای آفریقای جنوب غربی
- تمبرهای آفریقای مرکزی
- تمبرهای آنگولا
- تمبرهای اتیوپی
- تمبرهای اریتره
- تمبرهای الجزایر
- تمبرهای اوگاندا
- تمبرهای بروندی
- تمبرهای بنین
- تمبرهای بوتسوانا
- تمبرهای بورکینافاسو
- تمبرهای تانزانیا
- تمبرهای تریستان
- تمبرهای توگو
- تمبرهای تونس
- تمبرهای جمهوری گینه
- تمبرهای جیبوتی
- تمبرهای چاد
- تمبرهای داهومی
- تمبرهای رواندا
- تمبرهای رودزیا
- تمبرهای زامبیا
- تمبرهای زیمباوه
- تمبرهای سائو تام و پرینسیپ
- تمبرهای سنت هلن
- تمبرهای سنگال
- تمبرهای سیرالئون
- تمبرهای سیشل
- تمبرهای سوایزلند
- تمبرهای سودان
- تمبرهای سومالی
- تمبرهای شاخ آفریقا
- تمبرهای غنا
- تمبرهای کامرون
- تمبرهای کنگو - برازاویل ، کینشازا ، جمهوری دموکراتیک
- تمبرهای کنیا
- تمبرهای کومور
- تمبرهای کیپ ورد
- تمبرهای گابن
- تمبرهای گامبیا
- تمبرهای گینه استوائی
- تمبرهای گینه بیسائو
- تمبرهای گینه پرتغالی
- تمبرهای ماداگاسکار
- تمبرهای مالی
- تمبرهای مالاوی
- تمبرهای مراکش
- تمبرهای مستعمرات اسپانیا
- تمبرهای مستعمرات ایتالیا
- تمبرهای مستعمرات فرانسه
- تمبرهای مصر - پادشاهی ، جمهوری
- تمبرهای موریتانی
- تمبرهای موریس
- تمبرهای موزامبیک
- تمبرهای لسوتو
- تمبرهای لیبریا
- تمبرهای لیبی
- تمبرهای نامیبیا
- تمبرهای نیجر
- تمبرهای نیجریه
- تمبرهای ولتای علیا
- تمبرهای استرالیا و اقیانوسیه
-
تمبرهای قاره آسیا
- بوکلت(کتابچه) تمبر
-
براساس موضوع
-
تمبرهای پهلوی دوم
-
اسکناس
- اسکناس پهلوی اول
- اسکناس پهلوی دوم
- اسکناس جمهوری
-
اسکناس خارجی
-
اسکناسهای آسیا
- اسکناسهای آذربایجان
- اسکناسهای افغانستان
- اسکناسهای اردن
- اسکناسهای ارمنستان
- اسکناسهای ازبکستان
- اسکناسهای امارات متحده عربی
- اسکناسهای اندونزی
- اسکناسهای بحرین
- اسکناسهای برمه (میانمار)
- اسکناسهای بنگلادش
- اسکناسهای بوتان
- اسکناسهای پاکستان
- اسکناسهای تاجیکستان
- اسکناسهای تایلند
- اسکناسهای تایوان
- اسکناسهای ترکمنستان
- اسکناسهای ترکیه
- اسکناسهای تیمور شرقی
- اسکناسهای چین
- اسکناسهای دارالسلام برونئی
- اسکناسهای ژاپن
- اسکناسهای سریلانکا
- اسکناسهای سوریه
- اسکناسهای سنگاپور
- اسکناسهای فیلیپین
- اسکناسهای قرقیزستان
- اسکناسهای قزاقستان
- اسکناسهای قطر
- اسکناسهای عراق
- اسکناسهای عربستان سعودی
- اسکناسهای عمان
- اسکناسهای کامبوج
- اسکناسهای کره جنوبی
- اسکناسهای کره شمالی
- اسکناسهای کویت
- اسکناسهای گرجستان
- اسکناسهای ماکائو
- اسکناسهای مالدیو
- اسکناسهای مالزی
- اسکناسهای مغولستان
- اسکناسهای لائوس
- اسکناسهای لبنان
- اسکناسهای نپال
- اسکناسهای ویتنام
- اسکناسهای ویتنام جنوبی
- اسکناسهای هنگ کنگ
- اسکناسهای هندوستان
- اسکناسهای هند مستعمره هلند
- اسکناسهای یمن
- اسکناسهای مستعمرات ژاپن
-
اسکناسهای اروپا
- اسکناسهای اتریش
- اسکناسهای اسپانیا
- اسکناسهای استونی
- اسکناسهای اسکاتلند
- اسکناسهای اسلواکی
- اسکناسهای اسلوونی
- اسکناسهای آلبانی
- اسکناسهای آلمان
- اسکناسهای آنتیلن هلند
- اسکناسهای انگلیس
- اسکناسهای اوکراین
- اسکناسهای ایتالیا
- اسکناسهای ایرلند
- اسکناسهای ایرلند شمالی
- اسکناسهای ایسلند
- اسکناسهای بلاروس
- اسکناسهای بلژیک
- اسکناسهای بلغارستان
- اسکناسهای بوسنی و هرزگوین
- اسکناسهای پرتغال
- اسکناسهای تاتارستان
- اسکناسهای ترنسدنیستر
- اسکناسهای جبل الطارق
- اسکناسهای جرسی
- اسکناسهای جزایر فارو
- اسکناسهای جزیره من
- اسکناسهای جمهوری چک
- اسکناسهای چک اسلواکی
- اسکناسهای دانمارک
- اسکناسهای روسیه
- اسکناسهای رومانی
- اسکناسهای سوئد
- اسکناسهای سوئیس
- اسکناسهای صربستان
- اسکناسهای فرانسه
- اسکناسهای فنلاند
- اسکناسهای قبرس
- اسکناسهای قطب شمال
- اسکناسهای کرواسی
- اسکناسهای گورنزی
- اسکناسهای مجارستان
- اسکناسهای مقدونیه
- اسکناسهای مولداوی
- اسکناسهای نروژ
- اسکناسهای لیتوانی
- اسکناسهای لوگزامبورگ
- اسکناسهای لهستان
- اسکناسهای یوگوسلاوی
- اسکناسهای یونان
- اسکناسهای هلند
-
اسکناسهای آمریکا
- اسکناسهای آرژانتین
- اسکناسهای آروبا
- اسکناسهای اروگوئه
- اسکناسهای اکوادور
- اسکناسهای السالوادور
- اسکناسهای ایالات متحده آمریکا
- اسکناسهای باربادوس
- اسکناسهای باهاماس
- اسکناسهای برزیل
- اسکناسهای برمودا
- اسکناسهای بولیوی
- اسکناسهای بلیز
- اسکناسهای پاراگوئه
- اسکناسهای پرو
- اسکناسهای ترینیداد و توباگو
- اسکناسهای جامائیکا
- اسکناسهای جزایر فالکلند
- اسکناسهای جزایر کایمن
- اسکناسهای جزیره ایستر
- اسکناسهای جمهوری دومنیکن
- اسکناسهای سورینام
- اسکناسهای شیلی
- اسکناسهای کاستاریکا
- اسکناسهای کارائیب شرقی
- اسکناسهای کانادا
- اسکناسهای کلمبیا
- اسکناسهای کوبا
- اسکناسهای گواتمالا
- اسکناسهای گویانا
- اسکناسهای مکزیک
- اسکناسهای نیکاراگوئه
- اسکناسهای هائیتی
- اسکناسهای هندوراس
- اسکناسهای ونزوئلا
-
اسکناسهای آفریقا
- اسکناسهای آنگولا
- اسکناسهای اتیوپی
- اسکناسهای اریتره
- اسکناسهای آفریقای جنوبی
- اسکناسهای آفریقای غربی
- اسکناسهای آفریقای مرکزی
- اسکناسهای الجزائر
- اسکناسهای اوگاندا
- اسکناسهای بروندی
- اسکناسهای بوتسوانا
- اسکناسهای بورکینافاسو
- اسکناسهای بنین
- اسکناسهای بیافرا
- اسکناسهای تانزانیا
- اسکناسهای تونس
- اسکناسهای جیبوتی
- اسکناسهای رواندا
- اسکناسهای رودزیا
- اسکناسهای زامبیا
- اسکناسهای زیمباوه
- اسکناسهای زئیر
- اسکناسهای ساحل عاج
- اسکناسهای سائو تام و پرینسپ
- اسکناسهای سنت هلن
- اسکناسهای سنت توماس
- اسکناسهای سنگال
- اسکناسهای سوایزلند
- اسکناسهای سودان
- اسکناسهای سودان جنوبی
- اسکناسهای سومالی لند
- اسکناسهای سومالی
- اسکناسهای سیشل
- اسکناسهای سیرالئون
- اسکناسهای کامرون
- اسکناسهای غنا
- اسکناسهای کنگو
- اسکناسهای کنیا
- اسکناسهای کومور
- اسکناسهای کیپ ورد
- اسکناسهای گابن
- اسکناسهای گامبیا
- اسکناسهای گینه استوایی
- اسکناسهای گینه
- اسکناسهای گینه پرتغالی
- اسکناسهای گینه بیسائو
- اسکناسهای مالاوی
- اسکناسهای ماداگاسکار
- اسکناسهای مراکش
- اسکناسهای مصر
- اسکناسهای موریتانی
- اسکناسهای موریس
- اسکناسهای موزامبیک
- اسکناسهای لسوتو
- اسکناسهای لیبریا
- اسکناسهای لیبی
- اسکناسهای نامیبیا
- اسکناسهای نیجریه
- اسکناسهای استرالیا و اقیانوسیه
- اسکناسهای یادبودی
- اسکناسهای ملکه
- اسکناسهای پلیمری
- اسکناسهای تابلویی
- ست اسکناس
- صفر یورویی
- اسکناسهای سفارشی
-
اسکناسهای آسیا
-
سکه
- سکه ایرانی
-
سکه خارجی
- سکه های قاره آسیا
-
سکه های قاره اروپا
- سکه های آلمان
- سکه های اتریش
- سکه های استونی
- سکه های اسپانیا
- سکه های اسلواکی
- سکه های انگلیس
- سکه های ایتالیا
- سکه های ایرلند
- سکه های اوکراین
- سکه های بلژیک
- سکه های پرتغال
- سکه های دانمارک
- سکه های روسیه
- سکه های رومانی
- سکه های سوئد
- سکه های صربستان
- سکه های فرانسه
- سکه های قبرس
- سکه های مالت
- سکه های مجارستان
- سکه های مقدونیه
- سکه های لتونی
- سکه های لیتوانی
- سکه های یوگوسلاوی
- سکه های یونان
- سکه های هلند
- سکه های قاره آمریکا
- سکه های قاره آفریقا
- سکه های استرالیا و اقیانوسیه
- سکه یادبودی
-
سایر اقلام کلکسیونی
-
پاکت مهر روز
-
پاکت مهر روز خارجی
-
پاکت مهر روز پهلوی دوم
- پاکت مهر روز 1340
- پاکت مهر روز 1341
- پاکت مهر روز 1342
- پاکت مهر روز 1343
- پاکت مهر روز 1344
- پاکت مهر روز 1345
- پاکت مهر روز 1346
- پاکت مهر روز 1347
- پاکت مهر روز 1348
- پاکت مهر روز 1349
- پاکت مهر روز 1350
- پاکت مهر روز 1351
- پاکت مهر روز 1352
- پاکت مهر روز 1353
- پاکت مهر روز 1354
- پاکت مهر روز 1355
- پاکت مهر روز 1356
- پاکت مهر روز 1357
-
پاکت مهر روز جمهوری اسلامی
- پاکت مهر روز 1358
- پاکت مهر روز 1359
- پاکت مهر روز 1360
- پاکت مهر روز 1361
- پاکت مهر روز 1362
- پاکت مهر روز 1363
- پاکت مهر روز 1364
- پاکت مهر روز 1365
- پاکت مهر روز 1366
- پاکت مهر روز 1367
- پاکت مهر روز 1368
- پاکت مهر روز 1369
- پاکت مهر روز 1370
- پاکت مهر روز 1371
- پاکت مهر روز 1372
- پاکت مهر روز 1373
- پاکت مهر روز 1374
- پاکت مهر روز 1375
- پاکت مهر روز 1376
- پاکت مهر روز 1377
- پاکت مهر روز 1378
- پاکت مهر روز 1379
- پاکت مهر روز 1380
- پاکت مهر روز 1381
- پاکت مهر روز 1382
- پاکت مهر روز 1383
- پاکت مهر روز 1384
- پاکت مهر روز 1385
- پاکت مهر روز 1386
- پاکت مهر روز 1387
- پاکت مهر روز 1388
- پاکت مهر روز 1389
- پاکت مهر روز 1390
- پاکت مهر روز 1391
- پاکت مهر روز 1392
- پاکت مهر روز 1393
- پاکت مهر روز 1394
- پاکت مهر روز 1395
- پاکت مهر روز 1396
- پاکت مهر روز 1397
- پاکت مهر روز 1398
- پاکت مهر روز 1399
- پاکت مهر روز 1400
- پاکت مهر روز 1401
-
پاکت مهر روز خارجی
- ماکزیمم کارت
- برگه اولین روز انتشار
- پاکت نامه
- کارت پستال
- مدال و نشان
- کارت تلفن
- جعبه کبریت
-
پاکت مهر روز
- کتاب ، آلبوم و لوازم جانبی
1 عدد تمبر پائول هاینمیس - آهنگساز ، ویولونیست - جمهوری فدرال آلمان 1995
Germany, Federal Republic 1995 - P. Hindemith 1v composer paul hindemith lived from 1895-1963
توجه : درج کد پستی و شماره تلفن همراه و ثابت جهت ارسال مرسوله الزامیست .
توجه:حداقل ارزش بسته سفارش شده بدون هزینه پستی می بایست 100000 ریال باشد .
Paul Hindemith (16 November 1895 – 28 December 1963) was a German composer, violist, violinist, teacher and conductor. Notable compositions include his song cycle Das Marienleben (1923) and opera Mathis der Maler (1938).
Paul Hindemith aged 28
Life and career
Born in Hanau, near Frankfurt am Main, Hindemith was taught the violin as a child. He entered Frankfurt's Hoch’sche Konservatorium, where he studied violin with Adolf Rebner, as well as conducting and composition with Arnold Mendelssohn and Bernhard Sekles. At first he supported himself by playing in dance bands and musical-comedy groups. He became deputy leader of the Frankfurt Opera Orchestra in 1914, and was promoted to leader in 1917. He played second violin in the Rebner String Quartet from 1914. In 1921 he founded the Amar Quartet,[1] playing viola, and extensively toured Europe.
In 1922, some of his pieces were played in the International Society for Contemporary Music festival at Salzburg, which first brought him to the attention of an international audience. The following year, he began to work as an organizer of the Donaueschingen Festival, where he programmed works by several avant garde composers, including Anton Webern and Arnold Schoenberg. In 1927 he was appointed Professor at the Berliner Hochschule für Musik in Berlin.[2] Hindemith wrote the music for Hans Richter's 1928 avant-garde film Ghosts Before Breakfast (Vormittagsspuk), although the score was subsequently lost, and he also acted in the film.[3] In 1929 he played the solo part in the premiere of William Walton's Viola Concerto, after Lionel Tertis, for whom it was written, turned it down.
During the 1930s he made a visit to Cairo and several visits to Ankara where (at the invitation of Mustafa Kemal Atatürk) he led the task of reorganizing Turkish music education and the early efforts for the establishment of the Turkish State Opera and Ballet. Towards the end of the 1930s, he made several tours in America as a viola and viola d'amore soloist.
Hindemith's relationship to the Nazis is a complicated one. Some condemned his music as "degenerate" (largely based on his early, sexually charged operas such as Sancta Susanna), and in December 1934, during a speech at the Berlin Sports Palace, Germany’s Minister of Propaganda Joseph Goebbels publicly denounced Hindemith as an "atonal noisemaker."[4]
Other officials working in Nazi Germany, though, thought that he might provide Germany with an example of a modern German composer, as by this time he was writing music based in tonality, with frequent references to folk music; the conductor Wilhelm Furtwängler's defense of Hindemith, published in 1934, takes precisely this line.[5]
The controversy around his work continued throughout the thirties, with the composer falling in and out of favor with the Nazi hierarchy; he finally emigrated to Switzerland in 1938 (in part because his wife was of partially Jewish ancestry).[6]
In 1935, the Turkish government commissioned Hindemith to reorganize that country's musical education, and, more specifically, to prepare material for the "Universal and Turkish Polyphonic Music Education Programme" for all music-related institutions in Turkey, a feat which he accomplished to universal acclaim.[citation needed]
This development seems to have been supported by the Nazi regime: it may have got him conveniently out of the way, yet at the same time he propagated a German view of musical history and education. (Hindemith himself said he believed he was being an ambassador for German culture.)
Hindemith did not stay in Turkey as long as many other émigrés. Nevertheless, he greatly influenced the developments of Turkish musical life; the Ankara State Conservatory owes much to his efforts. In fact, Hindemith was regarded as a "real master" by young Turkish musicians and he was appreciated and greatly respected.[7]
In 1940, Hindemith emigrated to the United States. At the same time that he was codifying his musical language, his teaching and compositions began to be affected by his theories, according to critics like Ernest Ansermet.[8] Once in the U.S. he taught primarily at Yale University where he had such notable students as Lukas Foss, Graham George, Norman Dello Joio, Mel Powell, Yehudi Wyner, Harold Shapero, Hans Otte, Ruth Schonthal, and Oscar-winning film director George Roy Hill. During this time he also gave the Charles Eliot Norton Lectures at Harvard, from which the book A Composer's World was extracted (Hindemith 1952). Hindemith had a long friendship with Erich Katz, whose own compositions were influenced by him.[9]
He became an American citizen in 1946, but returned to Europe in 1953, living in Zürich and teaching at the university there. Towards the end of his life he began to conduct more, and made numerous recordings, mostly of his own music.
An anonymous critic writing in Opera magazine in 1954, having attended a performance of Hindemith's Neues vom Tage, noted that "Mr Hindemith is no virtuoso conductor, but he does possess an extraordinary knack of making performers understand how his own music is supposed to go".[10] He was awarded the Balzan Prize in 1962.
After a prolonged decline in his physical health (though he kept composing until almost the last), Hindemith died in Frankfurt from pancreatitis at the age of 68.
Music
Style
Hindemith is among the most significant German composers of his time. His early works are in a late romantic idiom, and he later produced expressionist works, rather in the style of early Arnold Schoenberg, before developing a leaner, contrapuntally complex style in the 1920s. This style has been described as neoclassical,[11] but is very different from the works by Igor Stravinsky labeled with that term, owing more to the contrapuntal language of Johann Sebastian Bach and Max Reger than the Classical clarity of Mozart.[citation needed]
The new style can be heard in the series of works called Kammermusik (Chamber Music) from 1922 to 1927. Each of these pieces is written for a different small instrumental ensemble, many of them very unusual. Kammermusik No. 6, for example, is a concerto for the viola d'amore, an instrument that has not been in wide use since the baroque period, but which Hindemith himself played. He continued to write for unusual groups throughout his life, producing a trio for viola, heckelphone and piano (1928), 7 trios for 3 trautoniums (1930), a sonata for double bass and a concerto for trumpet, bassoon, and strings (both in 1949), for example.
Around the 1930s, Hindemith began to write less for chamber groups, and more for large orchestral forces. In 1933–35, Hindemith wrote his opera Mathis der Maler, based on the life of the painter Matthias Grünewald. This opera is rarely staged, though a well-known production by the New York City Opera in 1995 was an exception (Holland 1995). It combines the neo-classicism of earlier works with folk song. As a preliminary stage to the composing of this opera, Hindemith wrote a purely instrumental symphony also called Mathis der Maler, which is one of his most frequently performed works. In the opera, some portions of the symphony appear as instrumental interludes, others were elaborated in vocal scenes.
Hindemith wrote Gebrauchsmusik (Music for Use)—compositions intended to have a social or political purpose and sometimes written to be played by amateurs. The concept was inspired by Bertolt Brecht. An example of this is his Trauermusik (Funeral Music), written in January 1936. Hindemith was preparing the London premiere of Der Schwanendreher when he heard news of the death of George V. He quickly wrote this piece for solo viola and string orchestra in tribute to the late king, and the premiere was given that same evening, the day after the king's death.[12] Other examples of Hindemith’s Gebrauchsmusik include:
- the Plöner Musiktage (1932): a series of pieces designed for a day of community music making open to all inhabitants of the city of Plön, culminating in an evening concert by gymnasium students and teachers.
- a Scherzo for viola and cello (1934), written in several hours during a series of recording sessions as a "filler" for an unexpected blank side of a 78 rpm album, and recorded immediately upon its completion.
- Wir bauen eine Stadt ("We’re Building a City"), an opera for eight-year-olds (1930).
Hindemith's most popular work, both on record and in the concert hall, is probably the Symphonic Metamorphosis of Themes by Carl Maria von Weber, written in 1943. It takes melodies from various works by Weber, mainly piano duets, but also one from the overture to his incidental music for Turandot (Op. 37/J. 75), and transforms and adapts them so that each movement of the piece is based on one theme.
In 1951, Hindemith completed his Symphony in B-flat. Scored for concert band, it was written for the U.S. Army Band "Pershing's Own". Hindemith premiered it with that band on April 5 of that year.[13] Its second performance took place under the baton of Hugh McMillan, conducting the Boulder Symphonic Band at the University of Colorado. The piece is representative of his late works, exhibiting strong contrapuntal lines throughout, and is a cornerstone of the band repertoire. Hindemith recorded it in stereo with members of the Philharmonia Orchestra for EMI in 1956.
Musical system
This section does not cite any references or sources. Please help improve this section by adding citations to reliable sources. Unsourced material may be challenged and removed. (May 2012) |
Most of Hindemith's music employs a unique system that is tonal but non-diatonic. Like most tonal music, it is centered on a tonic and modulates from one tonal center to another, but it uses all 12 notes freely rather than relying on a scale picked as a subset of these notes. Hindemith even rewrote some of his music after developing this system. One of the key features of his system is that he ranks all musical intervals of the 12-tone equally tempered scale from the most consonant to the most dissonant. He classifies chords in six categories, on the basis of how dissonant they are, whether or not they contain a tritone, and whether or not they clearly suggest a root or tonal center. Hindemith's philosophy also encompassed melody—he strove for melodies that do not clearly outline major or minor triads.
In the late 1930s, Hindemith wrote a theoretical book The Craft of Musical Composition (vol. 1, Hindemith 1937), which lays out this system in great detail. He also advocated this system as a means of understanding and analyzing the harmonic structure of other music, claiming that it has a broader reach than the traditional Roman numeral approach to chords (an approach that is strongly tied to the diatonic scales). In the final chapter of Book I, Hindemith seeks to illustrate the wide-ranging relevance and applicability of his system in analysis of music examples ranging from the early origins of European music to the contemporary. These analyses include an early Gregorian melody, and compositions by Guillaume de Machaut, J. S. Bach, Richard Wagner, Igor Stravinsky, Arnold Schoenberg, and finally, a composition of his own.
His piano work of the early 1940s Ludus Tonalis contains twelve fugues, in the manner of Johann Sebastian Bach, each connected by an interlude during which the music moves from the key of the last fugue to the key of the next one. The order of the keys follows Hindemith's ranking of musical intervals around the tonal center of C.
One traditional aspect of classical music that Hindemith retains is the idea of dissonance resolving to consonance. Much of Hindemith's music begins in consonant territory, progresses rather smoothly into dissonance, and resolves at the end in full, consonant chords. This is especially apparent in his Concert Music for Strings and Brass.
Works
Pedagogical writings
His complete set of instructional books (in possible educational order)
- Elementary Training for Musicians (ISBN 0901938165) 1946
- A Concentrated Course in Traditional Harmony: Book 1, Part 1—With Emphasis on Exercises and a Minimum of Rules, revised edition (ISBN 0901938424) New York: Schott Music, 1968
- A Concentrated Course in Traditional Harmony: Book 2—Exercises for Advanced Students, translated by Arthur Mendel. (ISBN 0901938432) New York: Schott, 1964
- The Craft of Musical Composition: Book 1—Theoretical Part, translated by Arthur Mendel (London: Schott & Co; New York: Associated Music Publishers. ISBN 0901938300), 1942 [2]
- The Craft of Musical Composition: Book 2—Exercises in Two-Part Writing, translated by Otto Ortmann. (London: Schott & Co; New York: Associated Music Publishers. ISBN 0901938416) 1941
- Unterweisung im Tonsatz 3: Ubungsbuch für den dreistimmigen Satz [The Craft of Musical Composition: Book 3—Exercises in Three-part Writing]. Mainz: Schott 5205, ISBN 3-7957-1605-5, 251 pages. 1970. Only available in the original German.
تشکر نظر شما نمی تواند ارسال شود
گزارش کردن نظر
گزارش ارسال شد
گزارش شما نمی تواند ارسال شود
بررسی خود را بنویسید
نظر ارسال شد
نظر شما نمی تواند ارسال شود