- جدید
- ناموجود
-
تمبر
-
تمبرهای پهلوی دوم
-
تکمیل آلبوم سال...
- تمبرهای سال 1318
- تمبرهای سال 1321
- تمبرهای سال 1322
- تمبرهای سال 1326
- تمبرهای سال 1327
- تمبرهای سال 1328
- تمبرهای سال 1329
- تمبرهای سال 1331
- تمبرهای سال 1332
- تمبرهای سال 1333
- تمبرهای سال 1334
- تمبرهای سال 1335
- تمبرهای سال 1336
- تمبرهای سال 1337
- تمبرهای سال 1338
- تمبرهای سال 1339
- تمبرهای سال 1340
- تمبرهای سال 1341
- تمبرهای سال 1342
- تمبرهای سال 1343
- تمبرهای سال 1344
- تمبرهای سال 1345
- تمبرهای سال 1346
- تمبرهای سال 1347
- تمبرهای سال 1348
- تمبرهای سال 1349
- تمبرهای سال 1350
- تمبرهای سال 1351
- تمبرهای سال 1352
- تمبرهای سال 1353
- تمبرهای سال 1354
- تمبرهای سال 1355
- تمبرهای سال 1356
- تمبرهای سال 1357
- سال کامل - تکی و بلوکی
- تمبرهای جاری پستی
-
تکمیل آلبوم سال...
-
تمبرهای جمهوری
-
تکمیل آلبوم سال...
- تمبرهای سال 1358
- تمبرهای سال 1359
- تمبرهای سال 1360
- تمبرهای سال 1361
- تمبرهای سال 1362
- تمبرهای سال 1363
- تمبرهای سال 1364
- تمبرهای سال 1365
- تمبرهای سال 1366
- تمبرهای سال 1367
- تمبرهای سال 1368
- تمبرهای سال 1369
- تمبرهای سال 1370
- تمبرهای سال 1371
- تمبرهای سال 1372
- تمبرهای سال 1373
- تمبرهای سال 1374
- تمبرهای سال 1375
- تمبرهای سال 1376
- تمبرهای سال 1377
- تمبرهای سال 1378
- تمبرهای سال 1379
- تمبرهای سال 1380
- تمبرهای سال 1381
- تمبرهای سال 1382
- تمبرهای سال 1383
- تمبرهای سال 1384
- تمبرهای سال 1385
- تمبرهای سال 1386
- تمبرهای سال 1387
- تمبرهای سال 1388
- تمبرهای سال 1389
- تمبرهای سال 1390
- تمبرهای سال 1391
- تمبرهای سال 1392
- تمبرهای سال 1393
- تمبرهای سال 1394
- تمبرهای سال 1395
- تمبرهای سال 1396
- تمبرهای سال 1397
- تمبرهای سال 1398
- تمبرهای سال 1399
- تمبرهای سال 1400
- سال کامل - تکی و بلوکی
- تمبرهای جاری پستی
- تمبرهای اختصاصی و تبلیغاتی
-
تکمیل آلبوم سال...
-
تمبرهای خارجی
-
براساس موضوع
- تمبرهای هم موضوع و مرتبط با ایران
- تمبر تابلو ، نقاشی
- تمبرهای مناظر و چشم اندازها
- تمبر لباسهای محلی
- تمبرهای مشترک و مرتبط
- تمبر نقاشی کودکان
- تمبر حیوانات - ماهیها
- تمبر حیوانات - اسبها
- تمبر حیوانات - پروانه ها
- تمبر حیوانات - سگها
- تمبر حیوانات - گربه سانان
- تمبر حیوانات - پرندگان
- تمبر حیوانات - WWF
- تمبر حیوانات - حشرات
- تمبر حیوانات - سایر
- تمبرهای ورزشی - المپیک
- تمبرهای ورزشی - فوتبال
- تمبرهای ورزشی - سایر
- تمبر - موضوعات مختلف
- تمبر شخصیتها - مشاهیر
- تمبر شخصیتها
- کریستمس، سال جدید و عید و تبریک
- تمبر فضا
- تمبرهای معماری و مهندسی
- تمبر وسایل نقلیه
- تمبرهای کارتونی
- تمبر گلها ، گیاهان و میوه ها
- آثار هنری تجسمی و صنایع دستی
- تمبر سازمانهای جهانی
- تمبر روی تمبر
- تمبر سری پستی
- تمبر با اشکال هندسی ، معطر ، برجسته و خاص
- تمبر نقشه و پرچم
- تمبر موسیقی
- تمبرهای پزشکی و سلامت
- تمبرهای مذهبی
- روز تمبر ، نمایشگاه تمبر
- تمبرهای پیشاهنگی
- تمبرهای صلیب سرخ
-
بر اساس کشور
-
تمبرهای قاره آسیا
- تمبرهای آذربایجان
- تمبرهای اردن
- تمبرهای ارمنستان
- تمبرهای ازبکستان
- تمبرهای افغانستان
- تمبرهای امارات متحده عربی
- تمبرهای اندونزی
- تمبرهای برمه ( میانمار )
- تمبرهای برونئی
- تمبرهای بوتان
- تمبرهای بنگلادش
- تمبرهای پاکستان
- تمبرهای تاجیکستان
- تمبرهای تایلند
- تمبرهای تایوان
- تمبرهای ترکمنستان
- تمبرهای ترکیه
- تمبرهای چین
- تمبرهای ژاپن
- تمبرهای سوریه
- تمبرهای سنگاپور
- تمبرهای سریلانکا
- تمبرهای شارجه
- تمبرهای عربستان سعودی
- تمبرهای عراق
- تمبرهای عجمان
- تمبرهای عمان
- تمبرهای فلسطین
- تمبرهای فیلیپین
- تمبرهای قرقیزستان
- تمبرهای قزاقستان
- تمبرهای قطر
- تمبرهای کامبوج
- تمبرهای کره جنوبی
- تمبرهای کره شمالی
- تمبرهای کویت
- تمبرهای گرجستان
- تمبرهای لائوس
- تمبرهای لبنان
- تمبرهای ماکائو
- تمبرهای مالدیو
- تمبرهای مالزی
- تمبرهای مغولستان
- تمبرهای منامه
- تمبرهای هنگ کنگ
- تمبرهای هندوستان
- تمبرهای نپال
- تمبرهای ویتنام
- تمبرهای ویتنام جنوبی
- تمبرهای یمن
-
تمیرهای قاره اروپا
- آلبانی
- آلمان ، جمهوری فدرال
- آلمان ، جمهوری دموکراتیک
- آلمان ، برلین
- آلمان - رایش ، مرکزی و سایر
- آندورا
- آلاند
- آلدرنی
- اتریش
- استونی
- اسپانیا
- اسلواکی
- اسلوونی
- انگلیس
- اوکراین
- ایتالیا
- ایرلند
- ایسلند
- بلاروس
- بلغارستان
- بلژیک
- بوسنی هرزگوین
- بوهمیا و موراویا
- پرتغال
- جبل الطارق
- جرسی
- جزایر فارو
- جزیره من
- جمهوری چک
- چک اسلواکی
- دانمارک
- روسیه
- رومانی
- سان مارینو
- سوئد
- سوئیس
- شوروی
- فرانسه
- فرمانروایی مالت
- فنلاند
- قبرس ترک
- قبرس
- صربستان
- کرواسی
- گرین لند
- گورنزی
- لتونی
- لوگزامبورگ
- لیختنشتاین
- لیتوانی
- لهستان
- مالت
- مجارستان
- مقدونیه
- موناکو
- مولداوی
- نروژ
- یوگوسلاوی
- یونان
- واتیکان
- هلند
-
تمبرهای قاره آمریکا
- آروبا
- آرژانتین
- آمریکا
- آنتیگوا و باربودا
- آنتیلز
- آنگوئیلا
- اروگوئه
- اکوادور
- السالوادور
- باهاماس
- باربادوس
- باربودا
- برزیل
- برمودا
- بولیوی
- بلیز
- پاراگوئه
- پاناما
- پرو
- ترینیداد و توباگو
- جامائیکا
- جزایر ترکها و کایکو
- جزایر فالکلند
- جزایر کایمن
- جزایر ویرجین
- جمهوری دومنیکن
- دومنیکا
- سازمان ملل - نیویورک ، ژنو ، وین
- سنت پیر و میکوئلن
- سنت کیتس
- سنت لوسیا
- سنت لوئیس
- سنت وینسنت
- سورینام
- شیلی
- دومنیکا
- کاستاریکا
- کانادا
- کوبا
- کلمبیا
- گرانادا
- گرندین گرانادا
- گواتمالا
- گویانا
- مارتینیک
- مکزیک
- مونت سررت
- نیکاراگوئه
- نویس
- هائیتی
- هندوراس
- هندوراس بریتانیائی
- ونزوئلا
-
تمبرهای قاره آفریقا
- تمبرهای آفریقای شرقی
- تمبرهای آفریقای جنوبی
- تمبرهای آفریقای جنوب غربی
- تمبرهای آفریقای مرکزی
- تمبرهای آنگولا
- تمبرهای اتیوپی
- تمبرهای اریتره
- تمبرهای الجزایر
- تمبرهای اوگاندا
- تمبرهای بروندی
- تمبرهای بنین
- تمبرهای بوتسوانا
- تمبرهای بورکینافاسو
- تمبرهای تانزانیا
- تمبرهای تریستان
- تمبرهای توگو
- تمبرهای تونس
- تمبرهای جمهوری گینه
- تمبرهای جیبوتی
- تمبرهای چاد
- تمبرهای داهومی
- تمبرهای رواندا
- تمبرهای رودزیا
- تمبرهای زامبیا
- تمبرهای زیمباوه
- تمبرهای سائو تام و پرینسیپ
- تمبرهای سنت هلن
- تمبرهای سنگال
- تمبرهای سیرالئون
- تمبرهای سیشل
- تمبرهای سوایزلند
- تمبرهای سودان
- تمبرهای سومالی
- تمبرهای شاخ آفریقا
- تمبرهای غنا
- تمبرهای کامرون
- تمبرهای کنگو - برازاویل ، کینشازا ، جمهوری دموکراتیک
- تمبرهای کنیا
- تمبرهای کومور
- تمبرهای کیپ ورد
- تمبرهای گابن
- تمبرهای گامبیا
- تمبرهای گینه استوائی
- تمبرهای گینه بیسائو
- تمبرهای گینه پرتغالی
- تمبرهای ماداگاسکار
- تمبرهای مالی
- تمبرهای مالاوی
- تمبرهای مراکش
- تمبرهای مستعمرات اسپانیا
- تمبرهای مستعمرات ایتالیا
- تمبرهای مستعمرات فرانسه
- تمبرهای مصر - پادشاهی ، جمهوری
- تمبرهای موریتانی
- تمبرهای موریس
- تمبرهای موزامبیک
- تمبرهای لسوتو
- تمبرهای لیبریا
- تمبرهای لیبی
- تمبرهای نامیبیا
- تمبرهای نیجر
- تمبرهای نیجریه
- تمبرهای ولتای علیا
- تمبرهای استرالیا و اقیانوسیه
-
تمبرهای قاره آسیا
- بوکلت(کتابچه) تمبر
-
براساس موضوع
-
تمبرهای پهلوی دوم
-
اسکناس
- اسکناس پهلوی اول
- اسکناس پهلوی دوم
- اسکناس جمهوری
-
اسکناس خارجی
-
اسکناسهای آسیا
- اسکناسهای آذربایجان
- اسکناسهای افغانستان
- اسکناسهای اردن
- اسکناسهای ارمنستان
- اسکناسهای ازبکستان
- اسکناسهای امارات متحده عربی
- اسکناسهای اندونزی
- اسکناسهای بحرین
- اسکناسهای برمه (میانمار)
- اسکناسهای بنگلادش
- اسکناسهای بوتان
- اسکناسهای پاکستان
- اسکناسهای تاجیکستان
- اسکناسهای تایلند
- اسکناسهای تایوان
- اسکناسهای ترکمنستان
- اسکناسهای ترکیه
- اسکناسهای تیمور شرقی
- اسکناسهای چین
- اسکناسهای دارالسلام برونئی
- اسکناسهای ژاپن
- اسکناسهای سریلانکا
- اسکناسهای سوریه
- اسکناسهای سنگاپور
- اسکناسهای فیلیپین
- اسکناسهای قرقیزستان
- اسکناسهای قزاقستان
- اسکناسهای قطر
- اسکناسهای عراق
- اسکناسهای عربستان سعودی
- اسکناسهای عمان
- اسکناسهای کامبوج
- اسکناسهای کره جنوبی
- اسکناسهای کره شمالی
- اسکناسهای کویت
- اسکناسهای گرجستان
- اسکناسهای ماکائو
- اسکناسهای مالدیو
- اسکناسهای مالزی
- اسکناسهای مغولستان
- اسکناسهای لائوس
- اسکناسهای لبنان
- اسکناسهای نپال
- اسکناسهای ویتنام
- اسکناسهای ویتنام جنوبی
- اسکناسهای هنگ کنگ
- اسکناسهای هندوستان
- اسکناسهای هند مستعمره هلند
- اسکناسهای یمن
- اسکناسهای مستعمرات ژاپن
-
اسکناسهای اروپا
- اسکناسهای اتریش
- اسکناسهای اسپانیا
- اسکناسهای استونی
- اسکناسهای اسکاتلند
- اسکناسهای اسلواکی
- اسکناسهای اسلوونی
- اسکناسهای آلبانی
- اسکناسهای آلمان
- اسکناسهای آنتیلن هلند
- اسکناسهای انگلیس
- اسکناسهای اوکراین
- اسکناسهای ایتالیا
- اسکناسهای ایرلند
- اسکناسهای ایرلند شمالی
- اسکناسهای ایسلند
- اسکناسهای بلاروس
- اسکناسهای بلژیک
- اسکناسهای بلغارستان
- اسکناسهای بوسنی و هرزگوین
- اسکناسهای پرتغال
- اسکناسهای تاتارستان
- اسکناسهای ترنسدنیستر
- اسکناسهای جبل الطارق
- اسکناسهای جرسی
- اسکناسهای جزایر فارو
- اسکناسهای جزیره من
- اسکناسهای جمهوری چک
- اسکناسهای چک اسلواکی
- اسکناسهای دانمارک
- اسکناسهای روسیه
- اسکناسهای رومانی
- اسکناسهای سوئد
- اسکناسهای سوئیس
- اسکناسهای صربستان
- اسکناسهای فرانسه
- اسکناسهای فنلاند
- اسکناسهای قبرس
- اسکناسهای قطب شمال
- اسکناسهای کرواسی
- اسکناسهای گورنزی
- اسکناسهای مجارستان
- اسکناسهای مقدونیه
- اسکناسهای مولداوی
- اسکناسهای نروژ
- اسکناسهای لیتوانی
- اسکناسهای لوگزامبورگ
- اسکناسهای لهستان
- اسکناسهای یوگوسلاوی
- اسکناسهای یونان
- اسکناسهای هلند
-
اسکناسهای آمریکا
- اسکناسهای آرژانتین
- اسکناسهای آروبا
- اسکناسهای اروگوئه
- اسکناسهای اکوادور
- اسکناسهای السالوادور
- اسکناسهای ایالات متحده آمریکا
- اسکناسهای باربادوس
- اسکناسهای باهاماس
- اسکناسهای برزیل
- اسکناسهای برمودا
- اسکناسهای بولیوی
- اسکناسهای بلیز
- اسکناسهای پاراگوئه
- اسکناسهای پرو
- اسکناسهای ترینیداد و توباگو
- اسکناسهای جامائیکا
- اسکناسهای جزایر فالکلند
- اسکناسهای جزایر کایمن
- اسکناسهای جزیره ایستر
- اسکناسهای جمهوری دومنیکن
- اسکناسهای سورینام
- اسکناسهای شیلی
- اسکناسهای کاستاریکا
- اسکناسهای کارائیب شرقی
- اسکناسهای کانادا
- اسکناسهای کلمبیا
- اسکناسهای کوبا
- اسکناسهای گواتمالا
- اسکناسهای گویانا
- اسکناسهای مکزیک
- اسکناسهای نیکاراگوئه
- اسکناسهای هائیتی
- اسکناسهای هندوراس
- اسکناسهای ونزوئلا
-
اسکناسهای آفریقا
- اسکناسهای آنگولا
- اسکناسهای اتیوپی
- اسکناسهای اریتره
- اسکناسهای آفریقای جنوبی
- اسکناسهای آفریقای غربی
- اسکناسهای آفریقای مرکزی
- اسکناسهای الجزائر
- اسکناسهای اوگاندا
- اسکناسهای بروندی
- اسکناسهای بوتسوانا
- اسکناسهای بورکینافاسو
- اسکناسهای بنین
- اسکناسهای بیافرا
- اسکناسهای تانزانیا
- اسکناسهای تونس
- اسکناسهای جیبوتی
- اسکناسهای رواندا
- اسکناسهای رودزیا
- اسکناسهای زامبیا
- اسکناسهای زیمباوه
- اسکناسهای زئیر
- اسکناسهای ساحل عاج
- اسکناسهای سائو تام و پرینسپ
- اسکناسهای سنت هلن
- اسکناسهای سنت توماس
- اسکناسهای سنگال
- اسکناسهای سوایزلند
- اسکناسهای سودان
- اسکناسهای سودان جنوبی
- اسکناسهای سومالی لند
- اسکناسهای سومالی
- اسکناسهای سیشل
- اسکناسهای سیرالئون
- اسکناسهای کامرون
- اسکناسهای غنا
- اسکناسهای کنگو
- اسکناسهای کنیا
- اسکناسهای کومور
- اسکناسهای کیپ ورد
- اسکناسهای گابن
- اسکناسهای گامبیا
- اسکناسهای گینه استوایی
- اسکناسهای گینه
- اسکناسهای گینه پرتغالی
- اسکناسهای گینه بیسائو
- اسکناسهای مالاوی
- اسکناسهای ماداگاسکار
- اسکناسهای مراکش
- اسکناسهای مصر
- اسکناسهای موریتانی
- اسکناسهای موریس
- اسکناسهای موزامبیک
- اسکناسهای لسوتو
- اسکناسهای لیبریا
- اسکناسهای لیبی
- اسکناسهای نامیبیا
- اسکناسهای نیجریه
- اسکناسهای استرالیا و اقیانوسیه
- اسکناسهای یادبودی
- اسکناسهای ملکه
- اسکناسهای پلیمری
- اسکناسهای تابلویی
- ست اسکناس
- صفر یورویی
- اسکناسهای سفارشی
-
اسکناسهای آسیا
-
سکه
- سکه ایرانی
-
سکه خارجی
- سکه های قاره آسیا
-
سکه های قاره اروپا
- سکه های آلمان
- سکه های اتریش
- سکه های استونی
- سکه های اسپانیا
- سکه های اسلواکی
- سکه های انگلیس
- سکه های ایتالیا
- سکه های ایرلند
- سکه های اوکراین
- سکه های بلژیک
- سکه های پرتغال
- سکه های دانمارک
- سکه های روسیه
- سکه های رومانی
- سکه های سوئد
- سکه های صربستان
- سکه های فرانسه
- سکه های قبرس
- سکه های مالت
- سکه های مجارستان
- سکه های مقدونیه
- سکه های لتونی
- سکه های لیتوانی
- سکه های یوگوسلاوی
- سکه های یونان
- سکه های هلند
- سکه های قاره آمریکا
- سکه های قاره آفریقا
- سکه های استرالیا و اقیانوسیه
- سکه یادبودی
-
سایر اقلام کلکسیونی
-
پاکت مهر روز
-
پاکت مهر روز خارجی
-
پاکت مهر روز پهلوی دوم
- پاکت مهر روز 1340
- پاکت مهر روز 1341
- پاکت مهر روز 1342
- پاکت مهر روز 1343
- پاکت مهر روز 1344
- پاکت مهر روز 1345
- پاکت مهر روز 1346
- پاکت مهر روز 1347
- پاکت مهر روز 1348
- پاکت مهر روز 1349
- پاکت مهر روز 1350
- پاکت مهر روز 1351
- پاکت مهر روز 1352
- پاکت مهر روز 1353
- پاکت مهر روز 1354
- پاکت مهر روز 1355
- پاکت مهر روز 1356
- پاکت مهر روز 1357
-
پاکت مهر روز جمهوری اسلامی
- پاکت مهر روز 1358
- پاکت مهر روز 1359
- پاکت مهر روز 1360
- پاکت مهر روز 1361
- پاکت مهر روز 1362
- پاکت مهر روز 1363
- پاکت مهر روز 1364
- پاکت مهر روز 1365
- پاکت مهر روز 1366
- پاکت مهر روز 1367
- پاکت مهر روز 1368
- پاکت مهر روز 1369
- پاکت مهر روز 1370
- پاکت مهر روز 1371
- پاکت مهر روز 1372
- پاکت مهر روز 1373
- پاکت مهر روز 1374
- پاکت مهر روز 1375
- پاکت مهر روز 1376
- پاکت مهر روز 1377
- پاکت مهر روز 1378
- پاکت مهر روز 1379
- پاکت مهر روز 1380
- پاکت مهر روز 1381
- پاکت مهر روز 1382
- پاکت مهر روز 1383
- پاکت مهر روز 1384
- پاکت مهر روز 1385
- پاکت مهر روز 1386
- پاکت مهر روز 1387
- پاکت مهر روز 1388
- پاکت مهر روز 1389
- پاکت مهر روز 1390
- پاکت مهر روز 1391
- پاکت مهر روز 1392
- پاکت مهر روز 1393
- پاکت مهر روز 1394
- پاکت مهر روز 1395
- پاکت مهر روز 1396
- پاکت مهر روز 1397
- پاکت مهر روز 1398
- پاکت مهر روز 1399
- پاکت مهر روز 1400
- پاکت مهر روز 1401
-
پاکت مهر روز خارجی
- ماکزیمم کارت
- برگه اولین روز انتشار
- پاکت نامه
- کارت پستال
- مدال و نشان
- کارت تلفن
- جعبه کبریت
-
پاکت مهر روز
- کتاب ، آلبوم و لوازم جانبی
1 عدد تمبر پائول لارنس دانبر - رمان نویس و نمایشنامه نویس - آمریکا 1975
United States Of America 1975 - Paul Laurence Dunbar 1v
توجه : درج کد پستی و شماره تلفن همراه و ثابت جهت ارسال مرسوله الزامیست .
توجه:حداقل ارزش بسته سفارش شده بدون هزینه پستی می بایست 100000 ریال باشد .
در صورت نیاز به راهنمائی لطفا با شماره 09381506644 تماس بگیرید.
Paul Laurence Dunbar (June 27, 1872 – February 9, 1906) was an African-American poet, novelist, and playwright of the late 19th and early 20th centuries. Born in Dayton, Ohio, to parents who had been slaves in Kentucky before the American Civil War, Dunbar started to write as a child and was president of his high school's literary society. He published his first poems at the age of 16 in a Dayton newspaper.
Much of his more popular work in his lifetime was written in the Negro dialect associated with the antebellum South. His work was praised by William Dean Howells, a leading critic associated with the Harper's Weekly, and Dunbar was one of the first African-American writers to establish a national reputation. He wrote the lyrics for the musical comedy, In Dahomey (1903), the first all-African-American musical produced on Broadway; the musical also toured in the United States and the United Kingdom.
Dunbar also wrote in conventional English in other poetry and novels; since the late 20th century, scholars have become more interested in these other works. Suffering from tuberculosis, Dunbar died at the age of 33.
Paul Laurence Dunbar | |
---|---|
Dunbar circa 1890
|
|
Born | June 27, 1872 Dayton, Ohio, United States |
Died | February 9, 1906 (aged 33) Dayton, Ohio |
Cause of death
|
Tuberculosis |
Resting place
|
Woodland Cemetery Dayton, Ohio |
Nationality | American |
Occupation | Poet |
Spouse(s) | Alice Dunbar |
Early life
Paul Laurence Dunbar was born at 311 Howard Street in Dayton, Ohio, on June 27, 1872, to parents who had been slaves in Kentucky before the American Civil War.[1] After being emancipated, his mother Matilda had moved to Dayton with other family members, including her two sons Robert and William from her first marriage. Dunbar's father Joshua had escaped from slavery in Kentucky before the war ended. He traveled to Massachusetts and volunteered for the 55th Massachusetts Infantry Regiment, one of the first two black units to serve in the war. The senior Dunbar also served in the 5th Massachusetts Cavalry Regiment. Paul Dunbar was born six months after Joshua and Matilda married on Christmas Eve, 1871.[1]
Dunbar's parents began having marital problems a few months after their son's birth. They also had a daughter together, whom Joshua ignored. Because of their problems, Matilda took all her children and left him.[2] Joshua Dunbar died on August 16, 1885, when his son Paul was 12 years old.[3]
Dunbar wrote his first poem at the age of six and gave his first public recital at the age of nine. His mother Matilda assisted him in his schooling, having learned to read expressly for that purpose. She often read the Bible with him, and thought he might become a minister for the African Methodist Episcopal Church.[4] It was the first independent black denomination, founded in Philadelphia in the early 19th century.
Dunbar was the only African-American student during his years at Central High School in Dayton. Well-accepted, he was elected as president of the school's literary society, and became the editor of the school newspaper and a member of the debate club.[4][5]
Writing career
At the age of 16, Dunbar published "Our Martyred Soldiers" and "On The River" in 1888 in Dayton's The Herald newspaper.[3] In 1890 Dunbar wrote and edited The Tattler, Dayton's first weekly African-American newspaper. It was printed by the fledgling company of his high-school acquaintances, Wilbur and Orville Wright. The paper lasted six weeks.[6]
After completing his formal schooling in 1891, Dunbar took a job as an elevator operator, earning a salary of four dollars a week.[3] He had hoped to go to study law, but was not able to because of his mother's limited finances, and he was restricted at work because of racial discrimination. The next year, Dunbar asked the Wrights to publish his dialect poems in book form, but the brothers did not have a facility that could print books. They suggested he go to the United Brethren Publishing House which, in 1893, printed Dunbar's first collection of poetry, Oak and Ivy.[6] Dunbar subsidized the printing of the book, and quickly earned back his investment in two weeks by selling copies personally,[7] often to passengers on his elevator.[8]
The larger section of the book, the "Oak" section, consisted of traditional verse, whereas the smaller section, the "Ivy", featured light poems written in dialect.[8] The work attracted the attention of James Whitcomb Riley, the popular "Hoosier Poet". Both Riley and Dunbar wrote poems in both standard English and dialect.
His gifts were recognized and older men reached out to help him. Attorney Charles A. Thatcher offered to help him with college, but Dunbar wanted to persist with writing, as he was encouraged by his sales of poetry. Thatcher helped promote Dunbar, arranging work to read his poetry in the larger city of Toledo at "libraries and literary gatherings."[5] In addition, psychiatrist Henry A. Tobey took an interest and assisted Dunbar, helping distribute his first book in Toledo and sometimes offering him financial aid. Together, Thatcher and Tobey supported the publication of Dunbar's second verse collection, Majors and Minors (1896).[5]
Despite frequently publishing poems and occasionally giving public readings, Dunbar had difficulty supporting himself and his mother. Many of his efforts were unpaid and he was a reckless spender, leaving him in debt by the mid-1890s.[9]
On June 27, 1896, the novelist, editor, and critic William Dean Howells, who was associated with the prominent Atlantic Monthly based in Boston, published a favorable review of Dunbar's second book, Majors and Minors. Howells' influence brought national attention to the poet's writing.[10] Though Howell praised the "honest thinking and true feeling" in Dunbar's traditional poems, he particularly praised the dialect poems.[11] The new literary fame enabled Dunbar to publish his first two books as the collected volume, Lyrics of Lowly Life, which included an introduction by Howells.
Dunbar maintained a lifelong friendship with the Wright brothers. Through his poetry, he met and became associated with black leaders Frederick Douglass and Booker T. Washington. He also became a friend of Brand Whitlock, a journalist in Toledo who went on to work in Chicago, then became part of state government and had a political and diplomatic career.[12]
By the late 1890s, Dunbar started to explore the short story and novel forms; in the latter, he frequently featured white characters and society.
Later work
Dunbar was prolific during his relatively short career: he wrote a dozen books of poetry, four books of short stories, four novels, lyrics for a musical, and a play.
His first collection of short stories Folks From Dixie (1898), a sometimes "harsh examination of racial prejudice," had favorable reviews.[5]
This was not the case for his first novel The Uncalled (1898), which critics described as "dull and unconvincing".[5] Dunbar explored the spiritual struggles of a white minister Frederick Brent, who had been abandoned by his alcoholic father and raised by a virtuous white spinster, Hester Prime. (Both the minister and woman's name recalled Nathaniel Hawthorne's The Scarlet Letter, which featured a central character named Hester Prynne.)[5] With this novel, Dunbar has been noted as one of the first African Americans to cross the "color line" by writing a work only about white society,[13][page needed] but critics complained about his handling of the material, not his subject. The novel was not a commercial success.
Dunbar's next two novels also explored lives and issues in white culture, and critics found these lacking.[5]
In collaboration with the composer Will Marion Cook and Jesse A. Shipp, who wrote the libretto, Dunbar wrote the lyrics for In Dahomey, the first musical written and performed entirely by African Americans. It was produced on Broadway in 1903; the musical comedy successfully toured England and the United States over a period of four years and was one of the more successful theatrical productions of its time.[14]
Dunbar's essays and poems were published widely in the leading journals of the day, including Harper's Weekly, the Saturday Evening Post, the Denver Post, Current Literature and others. During his life, commentators often noted that Dunbar appeared to be purely black African, at a time when many leading members of the African-American community were notably of mixed race, often with considerable European ancestry.
In 1897 Dunbar traveled to England for a literary tour; he recited his works on the London circuit. He met the young black composer, Samuel Coleridge-Taylor, who set some of Dunbar's poems to music. Coleridge-Taylor was influenced by Dunbar to use African and American Negro songs and tunes in future compositions. Also living in London at the time, African-American playwright Henry Francis Downing arranged a joint recital for Dunbar and Coleridge-Taylor, under the patronage of John Hay, the American ambassador to Britain.[15] Downing also lodged Dunbar in London while the poet worked on his first novel, The Uncalled (1898).[16]
Marriage and declining health
After returning from the United Kingdom, Dunbar married Alice Ruth Moore on March 6, 1898. She was a teacher and poet from New Orleans whom he had met three years earlier.[17] Dunbar called her "the sweetest, smartest little girl I ever saw".[18] A graduate of Straight University (now Dillard University), a historically black college, Moore is best known for her short story entitled "Violets". She and her husband also wrote books of poetry as companion pieces. An account of their love, life and marriage was portrayed in Oak and Ivy, a 2001 play by Kathleen McGhee-Anderson.[19]
In October 1897 Dunbar took a job at the Library of Congress in Washington, DC. He and his wife moved to the capital, where they lived in the comfortable LeDroit Park neighborhood. Under the urging of his wife, Dunbar soon left the job to focus on his writing, which he promoted through public readings.
In 1900, he was diagnosed with tuberculosis (TB), then often fatal, and his doctors recommended drinking whisky to alleviate his symptoms. On the advice of his doctors, he moved to Colorado with his wife, as the cold, dry mountain air was considered favorable for TB patients. Dunbar and his wife separated in 1902, but they never divorced. Depression and declining health drove him to a dependence on alcohol, which further damaged his health.
Dunbar returned to Dayton in 1904 to be with his mother. He died of tuberculosis on February 9, 1906, at the age of 33.[20] He was interred in the Woodland Cemetery in Dayton.[21]
Literary style
Dunbar's work is known for its colorful language and a conversational tone, with a brilliant rhetorical structure. These traits were well matched to the tune-writing ability of Carrie Jacobs-Bond (1862–1946), with whom he collaborated.[22]
Use of dialect
Dunbar wrote much of his work in conventional English, while using African-American dialect for some of it. Dunbar felt there was something suspect about the marketability of dialect poems, as if blacks were limited to a constrained form of expression not associated with the educated class. One interviewer reported that Dunbar told him, "I am tired, so tired of dialect", though he is also quoted as saying, "my natural speech is dialect" and "my love is for the Negro pieces".[23]
Dunbar credited William Dean Howells with promoting his early success, but was dismayed at the critic's encouragement that he concentrate on dialect poetry. Angered that editors refused to print his more traditional poems, he accused Howells of "[doing] my irrevocable harm in the dictum he laid down regarding my dialect verse."[24] Dunbar, was continuing in a literary tradition that used Negro dialect; his predecessors included such writers as Mark Twain, Joel Chandler Harris, and George Washington Cable.[25]
Two brief examples of Dunbar's work, the first in standard English and the second in dialect, demonstrate the diversity of the poet's works:
(From "Dreams")
- What dreams we have and how they fly
- Like rosy clouds across the sky;
- Of wealth, of fame, of sure success,
- Of love that comes to cheer and bless;
- And how they wither, how they fade,
- The waning wealth, the jilting jade —
- The fame that for a moment gleams,
- Then flies forever, — dreams, ah — dreams!
(From "A Warm Day In Winter")
- "Sunshine on de medders,
- Greenness on de way;
- Dat's de blessed reason
- I sing all de day."
- Look hyeah! What you axing'?
- What meks me so merry?
- 'Spect to see me sighin'
- W'en hit's wa'm in Febawary?
Critical response and legacy
Dunbar became the first African-American poet to earn national distinction and acceptance. The New York Times called him "a true singer of the people — white or black."[26] Frederick Douglass once referred to Dunbar as, "one of the sweetest songsters his race has produced and a man of whom [he hoped] great things."[27]
His friend and writer James Weldon Johnson highly praised Dunbar, writing in The Book of American Negro Poetry:
"Paul Laurence Dunbar stands out as the first poet from the Negro race in the United States to show a combined mastery over poetic material and poetic technique, to reveal innate literary distinction in what he wrote, and to maintain a high level of performance. He was the first to rise to a height from which he could take a perspective view of his own race. He was the first to see objectively its humor, its superstitions, its short-comings; the first to feel sympathetically its heart-wounds, its yearnings, its aspirations, and to voice them all in a purely literary form."[5]
This collection was published in 1931, following the Harlem Renaissance, which led to a great outpouring of literary and artistic works by blacks. They explored new topics, expressing ideas about urban life and migration to the North. In his writing, Johnson also criticized Dunbar for his dialect poems, saying they had fostered stereotypes of blacks as comical or pathetic, and reinforced the restriction that blacks write only about scenes of antebellum plantation life in the South.[23]
Dunbar has continued to influence other writers, lyricists, and composers. Composer William Grant Still used excerpts from four dialect poems by Dunbar as epigraphs for the four movements of his Symphony No. 1 in A-flat, "Afro-American" (1930). The next year it was premiered, the first symphony by an African American to be performed by a major orchestra for a US audience.[28]
Maya Angelou titled her autobiography, I Know Why the Caged Bird Sings (1969), from a line in Dunbar's poem "Sympathy," at the suggestion of jazz musician and activist Abbey Lincoln.[29] Angelou said that Dunbar's works had inspired her "writing ambition."[30] She returns to his symbol of a caged bird as a chained slave in much of her writings.[31]
تشکر نظر شما نمی تواند ارسال شود
گزارش کردن نظر
گزارش ارسال شد
گزارش شما نمی تواند ارسال شود
بررسی خود را بنویسید
نظر ارسال شد
نظر شما نمی تواند ارسال شود